Sunday 21 June 2015

Langkah 3: Teknik Promosi Tone Plus

Di Langkah 3 ini, hanya tiga tugasan mudah yang perlu anda buat, iaitu makeup facebook anda semula, join support group dan juga buat satu link website untuk promosikan Tone Plus anda.. Sebagai usahawan masa kini, dua platform ini anda mesti ada.. walaupun anda akan fokus pada satu teknik saja nanti, secara online atau pun offline..

---------------------------------------------------------

Langkah Ketiga, 
Anda follow setiap 3 tugasan di bawah..
Jangan teruskan, sekiranya anda belum setel setiap tugasan di Langkah Dua


TUGASAN 1: MAKE-UP FACEBOOK ANDA


Kebanyakan rakyat Malaysia mempunyai akaun Facebook personal masing2. Statistik 2017, menunjukkan hampir 19 juta akaun facebook yang aktif di Malaysia. Femeli, kawan2 anda juga, semua ada facebook.. traffic paling tinggi user menggunakan untuk bersosial, mencari info & berbisnes.. Disini lah lubuk prospek Tone Plus anda.. 


1.1 Edit Gambar Profile Facebook Anda

Pastikan profile picture adalah gambar personal anda sendiri. Bukannya gambar kartun, gambar kereta & motor, gambar pelik2 lain.. tukar semua yang itu.. Lebih elok/bagus kalau ada gambar anda sendiri bersama/pegang simkad Tone Plus.. 



Selain dari gambar profile, sila pastikan juga anda menggunakan nama anda yang betul di facebook anda. Gambar profile cantek, nama dah betul.. lebih mudah sebenarnya untuk anda dapatkan kepercayaan/trust daripada bakal prospek anda..

- KALAU DAH, OK NEXT.. 



1.2 Edit Cover Photo Facebook Anda

Tukar Cover Photo facebook anda ke cover photo yang bertemakan Tone Plus. Anda mesti update, supaya prospek percaya dan tahu anda seorang pengedar simkad Tone Plus yang serius.. bukan yang buat bisnes main2..

Contoh akaun FB Admin..


Anda boleh gunakan mana2 cover photo facebook (Tone Plus) yang anda rasakan sesuai untuk anda atau anda juga boleh gunakan contoh cover photo yang admin sediakan di bawah.. save dan update di cover facebook anda..


 
Jangan MALU untuk tonjolkan diri anda sebagai pengedar simkad Tone Plus. Anda bukannya buat salah yang salah, promote skim MLM, skim piramid, skim cepat kaya, skim pelaburan yang salah dari sisi undang2.. Anda adalah pengedar/ pemasar simkad  Tone Plus / Tune Talk yang sah.. bisnes yang genuine.. dah diperakui oleh SKMM.. so tak perlu untuk malu2..

Di sinilah turning-pointnya,  untuk anda membina dan menaikkan branding anda sendiri (positioning in market). Seterusnya mengembangkan rangkaian bisnes Tone Plus anda dengan lebih mudah dan cepat. 

- KALAU DAH, OK NEXT..




TUGASAN 2: LIKE PAGES DAN JOIN SUPPORT GROUP FACEBOOK


Sila LIKE pages2 penting Facebook berikut..
Dan pastikan anda telah set "SEE FIRST"

 
1. Pages Official Tone Group = KLIK DI SINI

2. Pages Official Tone Plus = KLIK DI SINI

3. Pages Official Smart GroupKLIK DI SINI
 
 - KALAU DAH, OK NEXT..



Join support group facebook FORUM TONE PLUS untuk mendapatkan info/promosi terkini dan kempen setiap bulan, dari pihak HQ Tone Plus. KLIK DI SINI



Join support group facebook SMART GROUP (TONE PLUS) untuk sebarang pertanyaan & kemuskilan, perbincangan, bahan-bahan promosi, sharing tips promosi, LIVE facebook sharing bersama PBR/BR, info/promosi istimewa terkini setiap bulanan, anjuran admin Smart Group. KLIK DI SINI



Pastikan anda telah join 2 support group di atas bagi memudahkan anda mendapatkan info dan tips terkini Tone Plus. Anda sendiri juga disarankan ADD AHLI BARU anda atau BAKAL PROSPEK anda, terus ke support group ini..


- KALAU DAH, OK NEXT..




TUGASAN 3: BUAT LINK WEBSITE SENDIRI


Website adalah satu medium online terbaik, cara untuk kita persembahkan/ ceritakan kelebihan produk kita kepada prospek/pelanggan dengan lebih meyakinkan. Tapi, kalau nak buat semua tue sendiri, anda perlu belajar dulu  ilmu IT, cari masa untuk buat dan kena menten kos untuk yuran sewa domain & server setiap tahun. Leceh..

Jangan risau, tak perlu nak buat semua tue.. admin dah siapkan satu set WEBSITE TONE PLUS untuk anda dan ahli rangkaian anda. Semua maklumat tentang Tone Plus, admin dah masukkan. Dan semua update terkini Tone Plus juga, admin yang akan update dari masa ke masa. Anda hanya perlu daftar, dapatkan link personal anda, dan gunakan sahaja.. semuanya PERCUMA..


Kenapa anda kena ada website replika sendiri?

1. Untuk mudah dapat kepercayaan prospek, bisnes Tone Plus yang sedang anda buat sekarang, adalah GENUINE BISNES..

2. Senang, bila ada prospek minta nak tengok/rujuk website, nak baca sendiri.. trend orang sekarang, semua nak membaca di online..

3. smarrtoneplus.com, admin telah masukkan satu sistem follow-up prospek melalui email secara berkala kepada mereka, cerita tentang kelebihan Tone Plus..



Cara nak dapatkan link website?


Layari website utama SmartGroup = www.smarttoneplus.com
Klik bahagian DAFTAR, atau boleh terus KLIK DI SINI



1. Masukkan Katanama: Katanama adalah pemula yang akan diletakkan di link anda.. seeloknya letakkan nama anda.. sekiranya nama dah digunakan, sila gunakan katanama laen.. Contoh admin punyer.. -->  http://aizat.smarttoneplus.com

2. Katalaluan: Katalaluan adalah password untuk anda log-in ke sistem website smarttoneplus. Pastikan anda sentiasa ingat password yang anda masukkan.

3. Status: Sekiranya anda telah mendaftar sebagai ahli Tone Plus (dah ada no TPA), sila pilih VIP 2. Status VIP 1 adalah untuk prospek yang belum join Tone Plus. 

4. Nama Penuh: Masukkan nama penuh anda

5. Alamat Email: Masukkan email aktif yang anda gunakan.Penting, untuk admin emailkan sebarang info, update & promosi terkini Tone Plus.

6. No Phone: Masukkan no phone utama anda

7. Facebook: Masukkan link/nama facebook anda

8. Daftar Sekarang: Klik untuk daftar.

* sila log-in sistem website smarttoneplus, sekiranya anda ingin update gambar profile di sebelah kanan (atas) website.


 Contoh Website Replika Admin..


- KALAU DAH, OK NEXT..




TUGASAN 4: SUPPORT GROUP


Buat satu support group di platform WhatsApp, Telegram atau kedua-duanya sekali siap2, untuk masukkan ahli-ahli Tone Plus di bawah rangkaian anda nanti. Support group ini sangat penting sebagai medium perantara antara anda dan rangkaian anda. Mudah nanti untuk anda salurkan sebarang maklumat, promosi, berita terkini tentang Tone Plus, promosi2 yang dibuat dan sebagainya kepada rangkaian anda.
Contoh support group, seperti di bawah..




Buat satu nama BRANDING UNTUK GROUP anda sendiri.. Contohnya seperti group ahli2 kita, SMART TPA, SMART NIAGA, SMART FEMELIA, SMART TPK, SMART INFINITY, SMART GANU dan sebagai.. 


- KALAU DAH, OK NEXT..
 










Anda telah selesaikan semua tugasan mudah 
di setiap Langkah 1, Langkah 2 dan Langkah 3.. 
Secara asasnya, anda dah faham 90% ilmu tentang Tone Plus..

Kini, langkah anda seterusnya, adalah memilih teknik promosi yang anda rasakan mudah, senang dan sesuai dengan cara/kepakaran & ruang masa anda untuk buat Tone Plus.. 


Sebagai rujukan, admin telah sediakan beberapa contoh teknik ONLINE dan teknik OFFLINE yang berkesan yang telah dibuat oleh ahli2 Tone Plus, yang anda boleh follow dan buat, untuk anda promosikan dan kembangkan Tone Plus anda.

Rujuk di bahagian MENU BAR, untuk TEKNIK ONLINE & TEKNIK OFFLINE atau terus KLIK TEKNIK PILIHAN anda di bawah..




http://toneplusprepaid.blogspot.my/2017/05/teknik-online.html


http://toneplusprepaid.blogspot.my/2017/05/teknik-offline.html


------------------------------------


BUAT SAMPAI JADI,
JANGAN ADA TAPI, JANGAN ADA NANTI,
BUAT, BUAT, BUAT, BUAT.. 


KALAU BUKAN INI, APA LAGI
KALAU BUKAN SEKARANG, BILA LAGI..

PELUANG KEEMASAN INI
 TIDAK PATUT ANDA LEPASKAN





No comments:

Post a Comment