Saturday 26 March 2016

Akaun Bank Pihak Ke-3 Tone Plus

Kemaskini Akaun Bank Pihak Ke-3 Tone Plus (3rd Party Account)



1. Tuan, saya tiada akaun bank, boleh saya guna akaun ayah saya?

2. Bro, nama gua kena blacklist lah semua bank, boleh gua letak akaun 
    bank bini gua?

3. Boss, saya tada akaun bank Malaysia, boleh masuk itu boss punyer 
    bank ka? Nanti komisyen masuk boss kasi sama saya..

4. Tuan, saya nak buat dana untuk masjid, nanti boleh ke komisyen masuk
   ke akaun bank masjid?

5. Tuan, saya nak buat projek simkad ni untuk persatuan/koperasi, 
   boleh guna akaun bank persatuan/koperasi tak?


Persoalan pertanyaan di atas biasa kita terima & dengar daripada prospek atau ahli-ahli kita, betul tak? Jangan risau, salah satu kelebihan kepada ahli-ahli Tone Plus, pihak syarikat membenarkan ahli untuk menggunakan akaun pihak ke-3 bagi kemasukan komisyen, ikut kepada keperluan masing-masing.  


Sila ikuti langkah-langkah berikut untuk kemaskini akaun bank pihak ke-3 anda..




Langkah 1
Log in akaun Tone Plus anda seperti biasa, www.toneplus.my
Klik "Subscriber Care"

Langkah 2
Klik bahagian "My Profile".



Langkah 3
Maklumat lengkap ahli akan dipaparkan.
Klik [Update] di bahagian Bank Account Information.



Langkah 4
Klik "New Request" pada paparan Update Bank Account.


Langkah 5
Tandakan tick pada "Third Party Account" pada paparan Update Bank Account.
Lengkapkan maklumat akaun pihak ke-3 anda, Bank account number, Bank account name, NRIC dan Nama Bank. 

Langkah 6
Klik "Submit".


Langkah 7
Permohanan anda di hantar dan akan diproses dan satu notifikasi baru akan dipaparkan kepada anda seperti gambar di atas. 

Kemaskini Berjaya
1. Sila print dan tandantangan Borang Akaun Pihak Ke-3.
2. Sila hantar borang tersebut untuk pengesahan pihak HQ.
3. Akaun bank akan dikemaskini setelah HQ terima dan verifikasi
   lengkap dilakukan. 

Klik "Close".



Langkah 8
Notifikasi PENDING di bahagian status Update Bank Akaun menandakan, proses pengesahan akaun bank pihak ke-3 akan dilakukan oleh pihak HQ.

Klik "Print Form"

 

Langkah 9
Satu Borang Akaun Pihak Ke-3 yang lengkap akan dipaparkan kepada anda.
Baca borang berikut, dan pastikan maklumat yang diberikan adalah tepat dan sah.


Langkah 10
Klik "Close".


Langkah11
Klik "SAVE".. Ok, siap.

Sila semak permohanan anda dari masa ke masa. Sekiranya terdapat sebarang masalah, jangan lupa untuk berhubung dengan pihak HQ (careline 010-5000969).  

Setelah berjaya, komisyen Tone Plus anda akan dikreditkan ke akaun bank tersebut pada 25hb, setiap bulan seperti biasa.
 
Dan jangan lupa, hantar borang akaun pihak ke-3 yang di print tadi (siap tandantangani), salinan fotocopy IC pemilik akaun Tone Plus dan IC pihak ke ke-3 kepada pihak HQ.  

Anda boleh menghantar maklumat berikut melalui..

Email = hq.care@tonegroup.net
Faks  = 03-90540278 atau 
pos terus ke alamat HQ.






http://toneplusprepaid.blogspot.my/2015/06/tone-plus-blackberry-plan-blackberry.html

------------------------------------


BUAT SAMPAI JADI,
JANGAN ADA TAPI, JANGAN ADA NANTI,
BUAT, BUAT, BUAT, BUAT.. 


KALAU BUKAN INI, APA LAGI
KALAU BUKAN SEKARANG, BILA LAGI..

PELUANG KEEMASAN INI
 TIDAK PATUT ANDA LEPASKAN

No comments:

Post a Comment