Saturday 13 June 2015

Langkah 1: Ilmu Asas Tone Plus




Tahniah Tuan/Puan/Sis..

Anda telah diperkenalkan dengan satu program bisnes telekomunikasi terhebat di Malaysia masa kini. Anda membuat satu keputusan yang bijak dengan memilih Tone Plus, dimana masih ramai lagi kenalan anda yang tidak menyedari peluang keemasan mudah yang terhidang ini. Semoga dengan platform Tone Plus, mampun mengubah status kewangan anda.. Tahniah2..

Selamat datang ke femeli SmartGroup, Tone Plus.

Untuk berjaya dalam Tone Plus, pastikan anda baca dan fahami setiap info & buat mengikut arahan di setiap langkah-langkah yang telah di sediakan ini. Platform semuanya, telah lengkap disediakan untuk anda. Anda hanya follow & buat saja..

Insya'Allah, anda berada di track yang betul untuk berjaya di dalam Tone Plus, dan membantu meningkatkan sumber kewangan anda dan keluarga anda..

Muhd Aizat Bin Wahab (TPA034655),
Branch Tone Plus, Putrajaya,


----------------------------------------------------------

Langkah Pertama, 
Anda follow setiap 5 tugasan di bawah..

TUGASAN 1: SEMAK KREDIT & DATA SIMKAD TONE PLUS


Apabila anda terima simkad Tone Plus (by hand @ pos laju) daripada penaja anda, pastikan anda semak dulu baki kredit dan data di dalam simkad Tone Plus tersebut..

 
1. Semak Baki Kredit = *133# dan Call
Pastikan baki kredit anda ada RM30.

2. Semak Baki Data = *134# dan Call
Pastikan baki data anda ada 1GB.

Lihat contoh di bawah untuk pemahaman lanjut..


* Sila rujuk SmartPocket (page 12 & 13) untuk fahami lebih detail, cara nak baca kredit & data semasa anda.. 
* Sekiranya kredit atau data bermasalah, boleh berhubung terus dengan pihak Careline HQ 010-5000969 untuk tindakan lanjut..

- KALAU DAH, OK NEXT..



TUGASAN 2: AKTIFKAN SIMKAD TONE PLUS


Anda hendaklah menghantar satu SMS pertama atau membuat satu panggilan kemana-mana nombor dengan simkad Tone Plus tersebut. Bagi kredit tolak sikit..


Peringatan: Sekiranya gagal, di dalam tempoh 14 hari selepas pendaftaran, sekiranya simkad masih belum diaktifkan, simkad Tone Plus tersebut akan luput dan tidak boleh digunakan lagi. Pendaftaran baru (tambahan RM78.60) diperlukan untuk pendaftaran baru, penyertaan semula ke program Tone Plus.

- KALAU DAH, OK NEXT..



TUGASAN 3: BACA BUKU SMARTPOCKET


Sila baca buku SmartPocket yang disertakan bersama dengan set simkad Tone Plus anda. Baca sampai habis.. jangan skip2..


Buku ini adalah manual mudah (hardcopy) untuk bantu anda dan setiap ahli baru untuk fahami Program Tone Plus dengan lebih ringkas, cepat dan mudah..

- KALAU DAH, OK NEXT..



TUGASAN 4: LOG-IN AKAUN TONE PLUS


Sila log-in akaun Tone Plus personal anda, untuk lihat sistem pengurusan di dalamnya. Anda akan dapat tengok bahagian Pendaftaran Ahli Baru (Registration), bahagian Komisyen (Incentives), bahagian Ahli Tajaan (Subscriber) & bahagian Pengurusan Pelanggan (Subscriber Care)..



CARA LOG-IN AKAUN TONE PLUS..
-- Layari website www.tonegroup.net/tpmms/
-- Masukkan Log In ID = IC & Pass = 1234 (log in kali pertama)
-- Pastikan maklumat diri anda tepat
-- Pastikan anda mengisi bahagian pewaris komisyen anda
-- Pastikan bahagian maklumat bank anda adalah tepat, untuk kemasukan komisyen setiap bulan daripada pihak HQ. Sekiranya anda menggunakan akaun bank pihak ketiga (bank orang lain), pastikan anda telah menghantar maklumat yang diperlukan kepada pihak syarikat. Info lanjut, cara nak menggunakan akaun pihak ketiga, boleh KLIK DISINI

- KALAU DAH, OK NEXT..



TUGASAN 5: INSTALL APPS


Sekiranya anda menggunakan android phone, pastikan anda install apps Tone Plus, apps Tone Group dan apps Tune Talk ke handphone anda. Ia mempunyai segala info terkini & lengkap tentang Tone Plus dan juga update terkini daripada pihak HQ. Apps AirAsia Big anda boleh install terus atau di kemudian hari, masa nak tebus tiket Air Asia Percuma..


1. Tone Plus Apps
Search " Tone Plus " by Paksu Garage
Info lanjut = KLIK DISINI

2. Tone Group Apps
Search  " Tone Group " by Tone Group
Info lanjut = KLIK DISINI

3. Tune Talk Apps
Search " Tune Talk " by Tune Talk Sdn Bhd

4. AirAsia Big Apps
Search  " AirAsia Big " by Air Asia Big Loyalty Programme




http://toneplusprepaid.blogspot.my/2015/06/tone-plus-blackberry-plan-blackberry.html


------------------------------------


BUAT SAMPAI JADI,
JANGAN ADA TAPI, JANGAN ADA NANTI,
BUAT, BUAT, BUAT, BUAT.. 


KALAU BUKAN INI, APA LAGI
KALAU BUKAN SEKARANG, BILA LAGI..

PELUANG KEEMASAN INI
 TIDAK PATUT ANDA LEPASKAN

2 comments:

  1. Rasanya ini adalah peluang yang cukup baik untuk rakyat Malaysia bina pendapatan kedua atau ketiga. Memandangkan situasi ekonomi yang tidak begitu baik elok lah kita sama sama berusaha untuk perbaiki sumber pendapatan keluarga. Saya kiranya masih baru dalam bisnes toneplus ini. Ada masa nak jumpa lagi dengan Tn..

    ReplyDelete
  2. Peluang sebaik ini perlu kita ambil. Dengan keadaan ekonomi dan kejatuhan nilai ringgit saya rasa ini adalah peluang bisnes yang mudah dan terbaik. Terima kasih tuan atas info yang cukup lengkap mengenai Tone plus. Saya doakan tuan kaya dan berjaya

    ReplyDelete