Thursday 11 May 2017

Facebook


FACEBOOK (PERCUMA)

Cara paling senang nak promot & buat Tone Plus, adalah melalui laman sosial popular, Facebook. Laman sosial No.1 Malaysia, dengan statistik pengguna Disember 2016, 18 juta orang pengguna aktif. Boleh dikatakan, semua orang dah ada akaun Facebook sekarang. Lubuk prospek kalau buat secara online.. Admin juga menggunakan Facebook ini sebagai medium utama untuk promote dan rekrut pengguna baru Tone Plus dari mula2 buat dulu, sampai sekarang. Melalui online, Handphone + PC jerrr..

Berapa lama dah anda ada akaun FB? Hari2 anda duk update, baca post orang/pages, komen FB, shares itu ini, apa yang anda dapat? Takderkan?.. Berapa lama dah buang masa main FB gitu saja? Ok STOP, mulai dari sekarang tukar, dari guna Facebook untuk suka2 bersosial/main games, kepada guna Facebook, untuk kita buat duit dengan Tone Plus..

Mudah sahaja, follow semua langkah-langkah di bawah..




LANGKAH 1: START TAMBAH KAWAN (ADD FRIEND)

Anda WAJIB tambah kawan (Add Friend) FB anda, penuhkan sehingga maximum 5,000 orang. Add setiap friend's yang di suggest kan oleh FB. Mereka ini terdiri daripada friend kepada friend kita. Kenalan atas kenalan yang rapat begini lebih mudah untuk mesra, dan akan mudah juga untuk proses closing join Tone Plus anda nanti..  

Untuk tambahan lagi, admin sarankan juga, anda add friend, peniaga2 yang postkan iklan bisnes-bisnes mereka di dalam mana-mana group FB. Kenapa? Kerana mindset mereka ini memang dah nak bisnes/nak buat duit, so mereka ini lebih berpotensi & mudah untuk sertai Tone Plus dengan kita. Add saja.. jangan malu2.. jangan takut..



ADD 20 ORANG FRIEND dalam sehari. Sila disiplin & konsisten buat setiap hari.. Jangan MISS.. Maximum 20 orang, jangan lebih, nanti akaun anda akan ada problem dengan FB. Pagi masuk kerja ADD 10 orang, malam2 ADD 10 orang lagi.. Kenapa 20? Sebab dari 20 tue, tak semua yang akan approve, so maksimumkan terus kuota tambah friend harian.. Friend2 yang negatif, fake akaun dan yang anda rasa tidak perlu, sila UNFRIEND.. sila penuhkan kuota friend anda dengan yang berpotensi/bermanfaat sahaja..



LANGKAH 2: WUJUDKAN PERHUBUNGAN (CREATE ENGAGEMENT)

Anda WAJIB membina hubungan dengan rakan2 FB ada sebanyak yang mungkin. Berkawan sambil berpromosi. Bagaimana nak membina hubungan?

     1 - Like Post Friend
     2 - Commet Post Friend
     3 - Share Post Friend (sekiranya menarik)
     4 - Wish Birthday 

Kenapa anda kena buat semua ini? Sebab, FB ada algorithmnya yang tersendiri, setiap post anda tidak akan dilihat di news feed oleh kesemua friends anda.. hanya yang mempunyai hubungan/engagement yang aktif dengan anda sahaja, yang akan nampak iklan/sharing tentang Tone Plus anda.. jadi, anda kena rajin & konsisten untuk buat semua yang di atas.. 


Masa anda scroll status FB friend2 anda tue, anda LIKE jer post mereka, x perlu baca & tengok gambar pun tak per.. ambil cukup syarat LIKE jer.. yang nampak menarik, yang tue kasi komen.. 




LANGKAH 3: JOIN GROUP FB

Join group2 FB sebanyak yang mungkin. Konsisten dalam sehari request 20 group untuk join.. Request join 5 group pagi, tengah hari, petang & malam.. cukupkan 20 dalam sehari..


  
Kenapa kena join group? Kerana dalam semua group ini anda akan post iklan untuk promosi Tone Plus anda nanti (Rujuk LANGKAH 5).. dan dalam masa yang sama, group adalah lubuk, anda nak friend dengan kaki bisnes yang anda akan add sebagai friend anda nanti.. 

Join group yang anda rasakan sesuai dan mudah untuk anda dapatkan prospek & friend baru anda.. contohnya, group kawasan anda sendiri, kerja kosong, kerja part-time, cari duit, iklan bisnes, dll.. pastikan group yang anda request untuk join, minimum dah ada 2,000 members..  



LANGKAH 4: PROMOTE DI WALL FB SENDIRI

Ingat, tunjang kepada bisnes adalah MARKETING. Begitu juga dengan Tone Plus, anda mesti update, promote@sharing di wall FB anda setiap hari TANPA GAGAL. Paling minimum, mesti ada 1 posting tentang TP dalam sehari.. Friend2 anda akan menjadi pembaca kepada setiap promote/sharing yang akan anda post kan nanti setiap hari.  

Soft selling/sharing di wall FB kepada friend/follower sendiri, akan mengambil sedikit masa. Marketing FREE kan.. Bila anda konsisten promote/sharing, friends dari yang tak tahu, akan jadi tahu, dari tahu akan ada jadi minat.. mungkin juga akan ada yg PM anda terus untuk join, dan akan ada juga yang bersifat tengok/follow dulu, baca dulu setiap satu promote/sharing anda.. sebab tue anda kena KONSISTEN POSTING SETIAP HARI, bila mereka rasa anda memang betul2 serius buat Tone Plus, baru mereka akan rasa confident/selamat sertai dengan anda, dan PM untuk join.. 

Ingat, konsisten dalam post/promot/sharing, tak rugi, dalam masa yang sama sebenarnya anda sedang menonjolkan/membina/positioning brandingkan diri anda di dalam market Tone Plus.. 

 
Ayat2 dan gambar2 iklan, semua admin telah siap sediakan untuk anda di support group FB Smart Group (TonePlus) seperti di atas. Anda hanya perlu copy, edit (masukkan no phone & link smarttoneplus), dan paste di wall FB anda saja. Post di waktu pagi, tengah hari, petang balik kerja atau time malam. Itu saja, mudahkan sangat2 kan.. 

** Bila ada yang PM/Wassap bertanya tentang Tone Plus, SILA GUNA SKRIP CLOSING yang telah admin sediakan untuk proses closing personal dengan prospek..


Selain itu, anda juga digalakkan untuk update/post tentang Tone Plus anda dengan gambar-gambar real aktiviti harian anda. Ini akan lebih meyakinkan prospek/follower FB anda dengan bisnes Tone Plus yang sedang seriusa anda jalankan.

 
*pastikan anda juga share atau update/post aktiviti2 biasa yang lain selain daripada Tone Plus, status bersama keluarga, hobi anda, melancong & lain2, untuk mengelak dari prospek/follower anda bosan/cemuh dengan post/update tentang Tone Plus sepanjang masa..   





LANGKAH 5: PROMOTE DI GROUP2 FB


dufhudsfhdjshfsd ifhiwe ifuwei ioeuriwej






























LANGKAH 6: UPDATE TESTIMONI AHLI YANG DAFTAR


Apabila anda berjaya close & daftarkan ahli baru ke Tone Plus.. pastikan anda post & share bukti bayaran/pendaftaran mereka di wall FB anda. Bagi ahli baru (NM), anda wajib post testimoni pendaftaran ahli baru anda ini, untuk tunjukkan @ nampakkan kepada friend2 FB anda. Salah satu cara untuk meyakinkan mereka.



Anda juga boleh post testimoni sedang closing dengan prospek atau gambar di pejabat pos laju atau sedang uruskan penghantaran simkad untuk pengeposan. Terpulang kepada anda, share apa saja sebarang aktiviti, gambar yang menarik tentang Tone Plus anda, yang anda rasakan sesuai untuk meyakinkan friend FB untuk sertai dengan anda..








http://toneplusprepaid.blogspot.my/2017/05/teknik-online.html



------------------------------------


BUAT SAMPAI JADI,
JANGAN ADA TAPI, JANGAN ADA NANTI,
BUAT, BUAT, BUAT, BUAT.. 


KALAU BUKAN INI, APA LAGI
KALAU BUKAN SEKARANG, BILA LAGI..

PELUANG KEEMASAN INI
 TIDAK PATUT ANDA LEPASKAN





No comments:

Post a Comment